księgowość spółki z o.o. | |

Brak kontaktu wzrokowego

Istnieje wiele czynników sprawiających, że unikamy wzroku rozmówcy. W niektórych kulturach odwracanie wzroku w trakcie rozmowy z osobą starszą, bardziej poważaną lub znajdującą się wyżej w hierarchii jest oznaką szacunku. Istnieją badania, z których wynika, że unikanie kontaktu wzrokowego jest oznaką, że rozmówca oszukuje. Dzieci nie patrzą nam w oczy, kiedy wiedzą, że coś przeskrobały, lub gdy są besztane.

Kiedy kobieta unika kontaktu wzrokowego, z reguły oznacza to, że czuje się nieswojo lub niepewnie. Jeśli oczy są oknami duszy, to musisz ich użyć, by pokazać innym szczerość, pewność siebie, wiedzę oraz by zobaczyć te cechy w rozmówcy. Zwróć uwagę, w jaki sposób gospodynie programów telewizyjnych przeprowadzają wywiady. Wszystkie one posiadły sztukę utrzymywania kontaktu wzrokowego i zadając pytania, zwłaszcza trudne, patrzą prosto w oczy. Natomiast gdy czują się zakłopotane lub gdy gość je w jakiś sposób zaskoczy, odwracają wzrok. Są tak dobre w tym, co robią, ponieważ patrząc gościom prosto w oczy, często są w stanie dostrzec, o czym zaproszona osoba myśli, i zadać odpowiednie następne pytanie. Nie trzeba pracować w telewizji, żeby wykorzystać kontakt wzrokowy dla własnych korzyści.

Oglądając film w kinie, zwróć uwagę, jak pewne siebie bohaterki wykorzystują spojrzenie do przekazania komunikatu. Zapamiętaj, jakie zachowania im w tym pomagają.

Jeśli powiedziano Ci, że masz skłonność do wpatrywania się, wyrób w sobie nawyk spoglądania odrobinę w górę lub w bok, kiedy zastanawiasz się nad odpowiedzią. W ten sposób przerwiesz na chwilę kontakt wzrokowy i rozmówca nie będzie się czuł nieswojo. Osobie, z którą się witasz, patrz prosto w oczy. W ten sposób zachowasz równorzędną pozycję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy

Zasoby porozumień prywatnych

Kierując się tą intuicją, sta[...]

Opuszczanie zebrań

Pozbądź się przekonania, że z[...]

Odmowa przyjęcia prestiżowych zadań

Dyrektor operacyjny małego od[...]

Oddawanie swoich pomysłów

Tę historię wszyscy znamy aż [...]

Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii

W każdej minucie, każdego dni[...]

Zastosowana metodologia - dalszy opis

Powyższe podejście pozwala na[...]