| |

Budowanie własnej marki i sztuka autoprezentacji

Kiedy masz wymienić najbardziej znane marki, które z nich przychodzą Ci do głowy? Jeśli jesteś taka, jak większość ludzi, od razu przypomnisz sobie o Adidasie, Coca-Coli czy Xeroksie. Te marki są nie tylko powszechnie znane – ich nazwy stały się równoznaczne z samym produktem. Kiedy idziemy do restauracji i prosimy o colę możemy otrzymać napój wyprodukowany przez firmę Coca-Cola lub przez inną firmę. W punkcie powielania robimy kserokopie, niezależnie od tego jaka firma wyprodukowała urządzenie, z którego korzystamy. Kupując adidasy, nie zawsze wychodzimy ze sklepu z butami firmy Adidas. Marki zyskują dobrą reputację dzięki utrzymaniu stałej jakości i marketingowi. Jedno bez drugiego nie zapewnia ciągłej obecności na rynku i nie gwarantuje sukcesu.

Bruce Heller, prezes Strategie Leadership Solutions w Encino w Kalifornii, uczy profesjonalistów, by myśleli o sobie jak o markach, które trzeba wypromować. „Na miejsce pracy – mówi Heller — musisz patrzeć jak na rynek, na którym to Ty jesteś produktem”. Budując własną markę, najpierw określasz, co odróżnia Cię od innych osób w miejscu pracy, a następnie promujesz te różnice jako markę.

Jedno z ulubionych powiedzonek Hellera – co z oczu, to z ?owy i z pracy – jest szczególnie warte przypomnienia. W młodości często dowiadujemy się, że mamy być widoczne, lecz siedzieć cicho. Przenosząc to w dorosłość, wykonujemy pracę cicho i skromnie. Nieraz słyszę, jak kobiety mówią, że nie dbają o uznanie, są szczęśliwe, że mogły dołożyć swoją cegiełkę. W efekcie jesteśmy pomijane przy awansach i projektach, na które zapracowałyśmy i które nam się należą. Wskazówki zawarte w tym rozdziale mają Ci pomóc określić własną markę, uznać jej wartość i stworzyć odpowiednią strategię marketingową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy

Zasoby porozumień prywatnych

Kierując się tą intuicją, sta[...]

Opuszczanie zebrań

Pozbądź się przekonania, że z[...]

Odmowa przyjęcia prestiżowych zadań

Dyrektor operacyjny małego od[...]

Oddawanie swoich pomysłów

Tę historię wszyscy znamy aż [...]

Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii

W każdej minucie, każdego dni[...]

Zastosowana metodologia - dalszy opis

Powyższe podejście pozwala na[...]