hydraulika siłowa lublin | biuro.fenoris.pl - sala szkoleniowa Wrocław |

Ciężka praca

Często można się spotkać ze stwierdzeniem, że kobiety muszą pracować dwa razy ciężej, aby uznano, że są w połowie lak dobre, jak mężczyźni. W rezultacie kobiety są jak maleńkie mrówki – pracują, pracują, pracują. Narzekają, że pracują więcej niż inni, i tak właśnie jest! Przekonanie, że to dzięki ciężkiej pracy kariera posuwa się do przodu, to mit. W rzeczywistości nikogo nigdy nie awansowano jedynie z powodu ciężkiej pracy. Miłe usposobienie, zdolność strategicznego myślenia, umiejętność gry zespołowej – to jedynie kilka dodatkowych czynników niezbędnych do osiągnięcia sukcesu zawodowego.

Każdy ma do wykonania określone zadania. Nie oznacza to jednak, że powinnaś się skupić wyłącznie na ciężkiej pracy. Czasami myślę sobie, że kobiety postępują w ten sposób, ponieważ łatwiej nam robić to, co potrafimy najlepiej, i unikać zachowań, które wydają się obce. Kiedyś jedna kobieta skarżyła mi się na kolegów z pracy, którzy w sezonie rozgrywek piłkarskich każdego dnia poświęcali pierwsze pół godziny pracy na omawianie z szefem przebiegu meczu z poprzedniego dnia. „Co za strata czasu. Ja ciężko pracuję, a oni rozmawiają o piłce nożnej!” – lamentowała. Jeszcze bardziej przeszkadzał jej fakt, że ci sami koledzy otrzymywali do wykonania najlepsze zadania. Podczas gdy kobiety postrzegają zajmowanie się w godzinach pracy czymś innym niż powierzonymi im zadaniami jako „marnowanie pieniędzy firmy”, mężczyźni wiedzą, że rozmawiając meczach czy o postępach w grze w tenisa, budują relacje, które później zaprocentują. W opisanej sytuacji pracownicy płci męskiej nawiązywali z przełożonym więź, dzięki której mógł on lepiej poznać członków zespołu. W efekcie, gdy pojawiały się możliwości rozwoju, korzystali z nich mężczyźni, ponieważ szef dobrze ich znał i czuł się swobodnie w ich towarzystwie.

Ludzie nie są zatrudniani i nie awansują tylko dlatego, że ciężko pracują. Dzieje się tak, ponieważ osoba podejmująca decyzję zna charakter kandydata i ma pewność, że nie tylko poradzi on sobie z powierzonym zadaniem, lecz również że wykona je w sposób, który przyczyni się do budowania relacji w zespole. Harując bez chwili wytchnienia, wspomniana kobieta oddalała się od osiągnięcia upragnionego celu – otrzymania ciekawszej pracy i szansy pokazania, że stać ją na więcej.

– Wskazówki

Nie broń się kurczowo przed marnowaniem czasu. Jeśli każdego dnia nie poświęcasz 5% czasu na budowanie relacji, popełniasz błąd. Określ godziny pracy i trzymaj się ich. Pamiętaj o prawie Parkinsona -praca rozrasta się, aby wypełnić czas przeznaczony na jej wykonanie. N ie oznacza to, że nigdy nie będziesz musiała zostać w pracy po godzinach, jednak jeśli zawsze wychodzisz z biura ostatnia, coś tu nie gra.

Na początku każdego dnia określ, co chcesz osiągnąć. Unikniesz zajmowania się wszystkim, co w ciągu dnia wyląduje na Twoim biurku, jeśli celowo zaplanujesz, że zrobisz to później.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy

Zasoby porozumień prywatnych

Kierując się tą intuicją, sta[...]

Opuszczanie zebrań

Pozbądź się przekonania, że z[...]

Odmowa przyjęcia prestiżowych zadań

Dyrektor operacyjny małego od[...]

Oddawanie swoich pomysłów

Tę historię wszyscy znamy aż [...]

Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii

W każdej minucie, każdego dni[...]

Zastosowana metodologia - dalszy opis

Powyższe podejście pozwala na[...]