www.nabudowie.info.pl | |

Czekanie, aż ktoś Cię zauważy

Podczas ostatniej redukcji zatrudnienia Justyna desperacko chciała pozostać na swoim lub na innym stanowisku. Wiedziała, że za zamkniętymi drzwiami zapadały decyzje o tym, kto miał zostać, a kto musiał odejść. Podczas gdyjustyna czekała nerwowo na wyrok, zasugerowałam, że nie ma nic do stracenia i powinna pójść do szefa oraz do działu HR i przedstawić argumenty przemawiające za pozostawieniem jej w firmie. Spojrzała na mnie, jak gdybym zaproponowała, by nago przebiegła przez gabinety kierownictwa wyższego szczebla. Nie tylko nie potrafiła znaleźć argumentów, które mogłyby w jakikolwiek wpłynąć na zmianę sytuacji, ale co więcej, nie była w stanie sobie wyobrazić, że mogłaby pójść do szefa i je zaprezentować.

Redukcje zatrudnienia i tendencja do wprowadzania płaskiej struktury organizacyjnej wymuszają określone zachowania – trzeba zostać zauważonym w pozytywny sposób, zanim zaczną się zwolnienia. Stawką jest zachowanie pracy w sytuacji, gdy zapadają kluczowe decyzje. Może się okazać, że wystarczy przekonać decydentów, by dostrzegli Twoje unikatowe umiejętności i uznali je za cenne w nowo tworzonej organizacji.

W przypadku firmo płaskiej strukturze organizacyjnej niedostatek okazji do awansu sprawia, że zadania i projekty, dzięki którym możesz stać się bardziej widoczna lub zdobyć specjalistyczne umiejętności, są tym bardziej cenne. Takie zadania dostają do wykonania osoby, które subtelnie (a czasami niezbyt subtelnie) zwracają uwagę na to, że są w stanie to zrobić. Musisz znać swoją markę i sprzedać ją, gdy nadarzy się okazja. Kobiety, szczególnie te, które nie osiągają dobrych rezultatów w „sprzedawaniu” własnej marki, są często pomijane – nie z powodu braku umiejętności, lecz na skutek błędnego przekonania, że ich osiągnięcia zostaną w końcu zauważone.

Wskazówki – Jeśli firma przygotowuje się do nowego zadania, a Ty chciałabyś je wykonać,poproś, by rozważono Twoją kandydaturę. Jeśli jesteś gotowa do zrobienia kolejnego kroku w karierze, mów o tym nagłos. Niech otoczenie dowie się, że masz ochotę na kolejna wyzwania. Im więcej ludzi będzie o tym wiedziało, tym większa jest szansa, że gdy pojawią się nowe możliwości, usłyszysz o nich. Bezustannie w subtelny sposób prezentuj swoje osiągnięcia. Możesz przygotować tygodniowy lub dwutygodniowy wykaz osiągnięć – Twoich lub Twojego działu. Drugim sposobem może być przedstawienie sukcesów w formie „najlepszych praktyk”. Przykładowo na zebraniu pracowników możesz opowiedzieć, jak rozwiązałaś określony problem lub pokonałaś przeszkodę, która groziła niedotrzymaniem terminu. Opracuj strategię marketingową. Wyobraź sobie swoją przyszłość i zapisz poszczególne kroki, jakie podejmiesz, aby tak właśnie wyglądała. Poświęć czas na naukę, poznawanie opinii otoczenia na swój temat, spotkania z trenerem lub robienie rzeczy innych niż te, w których już jesteś dobra. Te cztery działania pomogą Ci przygotować się na nieoczekiwane wyzwania i możliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy

Zasoby porozumień prywatnych

Kierując się tą intuicją, sta[...]

Opuszczanie zebrań

Pozbądź się przekonania, że z[...]

Odmowa przyjęcia prestiżowych zadań

Dyrektor operacyjny małego od[...]

Oddawanie swoich pomysłów

Tę historię wszyscy znamy aż [...]

Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii

W każdej minucie, każdego dni[...]

Zastosowana metodologia - dalszy opis

Powyższe podejście pozwala na[...]