| |

Jakość rezultatów pracy osób nierejestrowanych

Istotnej wiedzy o mechanizmach funkcjonowania szarej strefy dostarcza odpowiedź na pytanie dotyczące jakości wykonywania zadań przez pracowników nierejestrowanych.

Jak się okazuje, jedną z charakterystycznych cech zatrudnienia nierejestrowanego w gospodarstwach domowych jest pozytywna opinia pracodawców (głów gospodarstw domowych) o jakości rezultatów pracy osób wykonujących pracę nierejestrowaną. Niemal 3/4 (73,1%) respondentów, którzy zatrudniali w badanym okresie osoby nierejestrowane, było zadowolonych bądź nawet bardzo zadowolonych z jakości wykonanych przez nich prac jako przeciętną jakość oceniła 1/5 respondentów zaś tylko co dwudziesty (4,9%) respondent był niezadowolony bądź bardzo niezadowolony z jakości efektów pracy.

Można sądzić, że działa tu skutecznie mechanizm rynkowy, który efektywnie eliminuje osoby nieudolne lub nieuczciwe. Znaczyłoby to, że „szary rynek” jest przejrzysty, z dobrą informacją i oferując rozwiązania inne, w pełni legalne, trzeba o tym pamiętać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy

Zasoby porozumień prywatnych

Kierując się tą intuicją, sta[...]

Opuszczanie zebrań

Pozbądź się przekonania, że z[...]

Odmowa przyjęcia prestiżowych zadań

Dyrektor operacyjny małego od[...]

Oddawanie swoich pomysłów

Tę historię wszyscy znamy aż [...]

Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii

W każdej minucie, każdego dni[...]

Zastosowana metodologia - dalszy opis

Powyższe podejście pozwala na[...]