| |

Nadmiar dodatków

Dodatek może być najlepszym przyjacielem – lub najgorszym wrogiem. Oglądałam ostatnio wideokonferencję, w czasie której występowała między innymi była sekretarz stanu Madeleine Albright. Miała na sobie pięknie skrojoną sukienkę, idealną na taką okazję, ale wpięła w nią szpilkę z ogromnym łebkiem. Ten drobiazg nie pozwolił mi się skupić na jej słowach. Zamiast śledzić wypowiedź, w trakcie całej prezentacji zastanawiałam się raczej, co było na tej szpilce.

Wiem, że często sprawiam wrażenie osoby poważnej, więc nauczyłam się dobierać dodatki tak, by nieco złagodzić swój wizerunek. Chcę być postrzegana jako osoba nieco bardziej beztroska, dlatego korzystam z zabawnych przypinek. Jedna z nich, która często zwraca uwagę otoczenia, przedstawia trzy kobiety z fantazyjnymi fryzurami w kolorowych sukienkach trzymające się pod ramię. W ten sposób mówię ludziom: „Może i jestem poważna, ale tak jak wszyscy lubię się zabawić”. Oczywiście gdybym sprawiała wrażenie osoby zbyt żartobliwej, obrałabym inną taktykę.

Pomimo iż stroje noszone w miejscu pracy są z reguły konserwatywne, dobrze dobrane dodatki pozwalają zaznaczyć styl i osobowość. Przekazują otoczeniu komunikat, którego nie można usłyszeć w słowach padających z Twoich ust. Jednak nieodpowiednio dobrane lub zbyt liczne mogą źle wpływać na wiarygodność. Dodatki świadczą o Tobie. Zastanów się, co chciałabyś przekazać otoczeniu.

Nie zakładaj do pracy długich, wiszących kolczyków. W zależności od długości włosów i wzrostu wybieraj raczej kolczyki z zatyczką, nie większe niż moneta pięćdziesięciogroszowa.

Kup niezbyt drogi naszyjnik i kolczyki z perłami. Perły nigdy nie wychodzą z mody. Dobieraj dodatki odpowiednie do stroju i okazji. Zabawna broszka to dobry wybór, jeśli cały dzień spędzisz w biurze wśród współpracowników, ale jeśli masz w planach prowadzenie strategicznej prezentacji, zastanów się nad czymś innym.

Im grupa słuchaczy jest większa, tym większą masz swobodę w wyborze dodatków. Tylko pamiętaj, żeby nie popełnić tego samego błędu, co Madeieine Albright.

Zrób to samo, co w przypadku makijażu. Stań plecami do lustra i szybko się odwróć. Czy coś się wyróżnia? Jeśli tak, zastanów się nad zmianą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy

Zasoby porozumień prywatnych

Kierując się tą intuicją, sta[...]

Opuszczanie zebrań

Pozbądź się przekonania, że z[...]

Odmowa przyjęcia prestiżowych zadań

Dyrektor operacyjny małego od[...]

Oddawanie swoich pomysłów

Tę historię wszyscy znamy aż [...]

Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii

W każdej minucie, każdego dni[...]

Zastosowana metodologia - dalszy opis

Powyższe podejście pozwala na[...]