marazzi | skuteczne pozycjonowanie stron Blue Vision |

Naiwność

Być może kobiety nie mają wyłączności na naiwność, lecz z całą pewnością wyrabiamy normę w braniu cudzych słów za dobrą monetę. Tym zjawiskiem rządzi bardzo ciekawa dynamika. Często nie sprawdzamy, czy przekazywane nam informacje są prawdziwe, ponieważ nie zamierzamy stawiać rozmówcy w kłopotliwym położeniu lub dlatego, że chcemy w ludziach dostrzegać jedynie dobre strony. Skupiając się wyłącznie na pracy, niejednokrotnie nie dostrzegamy oczywistych spraw.

Anna to osoba, którą naiwność wpędziła w kłopoty. Zajmowała stanowisko dyrektora ds. rozwoju w znanej organizacji non profit. Prowadzony przez nią dział osiągał dobre wyniki, wśród pracowników panował duch koleżeństwa i współpracy, a dodatkowo każdego roku kierowany przez Annę zespół gromadził więcej funduszy, niż zaplanowano. To znaczy, było tak do czasu, gdy zatrudniła Adama. Adam był synem członka zarządu i współpracownicy ostrzegali Annę, że przyjęcie go do pracy nie jest dobrym pomysłem. Jednak Anna była przekonana, że jeśli jasno określi reguły współpracy i zadba o nawiązanie dobrej komunikacji z Adamem, wszystko będzie w porządku,

W ciągu kilku miesięcy zespół zaczął osiągać gorsze wyniki. Morale gwałtownie spadało. Członkowie zespołu nie realizowali miesięcznych limitów. Kilkoro z nich zwierzyło się Annie, że Adam oczernia ją za plecami i rozsiewa kłamstwa na jej temat. Anna została wezwana kilkakrotnie przez przełożonego, który chciał porozmawiać na temat niepokoju panującego w jej zespole. Po raz pierwszy w swojej karierze Anna była postrzegana jako osoba nieradząca sobie w roli przywódcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *