| |

Niestosowanie języka swojej branży

Każda branża ma swój własny język i żargon. Możemy żartować z takich zwrotów, jak priorytetyzaga zagadnień, reorganizacja struktury czy zmiana paradygmatu, ale jeśli nie potrafimy ich używać, innym może się wydawać, że ich nie znamy. Władzę i wpływy zdobywamy, poznając swoją branżę, a jednym z najlepszych sposobów wykazania się wiedzą jest używanie specjalistycznego języka. Kobiety często zakładają, że jeśli znają swoją dziedzinę i są w niej dobre, wystarczy to do zdobycia wpływów. Tak nie jest.

Anna zastanawiała się, dlaczego wielokrotnie została pominięta przy awansach. Jej pracę niezmiennie oceniano jako dobrą, ona sama była często chwalona za specjalistyczną wiedzę i wkład we właściwe funkcjonowanie działu. Firma, w której pracowała, regularnie przeprowadzała oceny pracowników określonego szczebla w celu wyłonienia osób o wysokim potencjale. Na ocenę składało się kilka testów i rozmowa z psychologiem pracy. Wyniki pokazały, że posiada inteligencję wyższą od przeciętnej, dobrze radzi sobie z rozwiązywaniem problemów, jest potencjalnie dobrą kierowniczką, lecz nie opanowała umiejętności posługiwania się językiem branżowym wykraczającym poza jej wąską specjalizację. Czy znasz ROI, ostateczny wynik finansowy i wskaźniki wydajności firmy? Jeśli nie, najwyższy czas je poznać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy

Zasoby porozumień prywatnych

Kierując się tą intuicją, sta[...]

Opuszczanie zebrań

Pozbądź się przekonania, że z[...]

Odmowa przyjęcia prestiżowych zadań

Dyrektor operacyjny małego od[...]

Oddawanie swoich pomysłów

Tę historię wszyscy znamy aż [...]

Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii

W każdej minucie, każdego dni[...]

Zastosowana metodologia - dalszy opis

Powyższe podejście pozwala na[...]