| |

Przecigganie wiadomości zostawianych w poczcie głosowej

Żartowaliśmy sobie kiedyś, że moja teściowa nie potrafi powiedzieć do widzenia. Długo po tym, jak już omówiłyśmy wszystkie interesujące tematy, nie kończyła rozmowy. Podobnie dzieje się z wieloma kobietami zostawiającymi wiadomości w poczcie głosowej. Niezależnie od tego, jak zwięzła i konkretna jest pierwsza część wiadomości, pod koniec brzmi ona mniej więcej tak: „Dobrze, to już chyba wszystko. Eee, zadzwoń, jeśli będziesz miał jakieś pytania. To na tyle, jak sądzę. Dobrze. Cześć”. Przeciąganie wiadomości może zniweczyć skuteczność początkowego (i najważniejszego) komunikatu. Może sprawić, że będziesz postrzegana jako osoba niezdecydowana.

Pracowałam kiedyś z klientką, która powiedziała mi, że ludzie zostawiali jej niegrzeczne, obcesowe wiadomości w poczcie głosowej, na które nie potrafiła odpowiedzieć. Poprosiłam ją, by zachowała kilka takich wiadomości, abym mogła ich wysłuchać w trakcie kolejnego spotkania. Poprosiłam ją także, by zachowała kilka wiadomości zostawionych przyjaciołom. Kiedy przysłuchiwałam się obu zestawom, zdałam sobie od razu sprawę, że problematyczne wiadomości pochodziły od mężczyzn. Nie były wcale niegrzeczne ani obcesowe – było po prostu zwięzłe. Natomiast te zostawiane przez moją klientkę zawierały więcej słów, niż było to konieczne, ponieważ myślała na głos i po kolei omawiała wszystko, co przyszło jej do głowy. Jej wiadomości po prostu brzmiały łagodniej – bo były łagodniejsze. Większa liczba słów łagodzi przekazywaną wiadomość. Mniejsza czyni ją wyrazistszą.

Większość systemów poczty głosowej daje Ci możliwość ponownego przesłuchania wiadomości. Aby sprawdzić, czy przeciągasz swoją wypowiedzi, odsłuchaj kilka z nich przed wysłaniem.

Zanim zadzwonisz, przygotuj sobie w głowie listę tematów, które chcesz poruszyć. Dzięki temu będziesz wiedziała, kiedy należy skończyć rozmowę i odłożyć słuchawkę (ta wskazówka naprawdę przydałaby się mojej teściowej).

Jeśli zauważysz, że popełniasz ten błąd, zmuś się do zakończenia wypowiedzi zaraz po przekazaniu komunikatu. Przestań mówić. Pożegnaj się. Odłóż słuchawkę.

Przygotuj sobie standardowe zakończenie wiadomości. Wystarczy, że powiesz: „Zadzwoń, jeśli będziesz miał jakieś pytania” – i od razu odłożysz słuchawkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy

Zasoby porozumień prywatnych

Kierując się tą intuicją, sta[...]

Opuszczanie zebrań

Pozbądź się przekonania, że z[...]

Odmowa przyjęcia prestiżowych zadań

Dyrektor operacyjny małego od[...]

Oddawanie swoich pomysłów

Tę historię wszyscy znamy aż [...]

Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii

W każdej minucie, każdego dni[...]

Zastosowana metodologia - dalszy opis

Powyższe podejście pozwala na[...]