| |

Udawanie, że to nie jest gra

Miejsce pracy jest dokładnie tym – polem gry. Obowiązują w niej zasady, są wytyczone granice, są zwycięzcy i przegrani. Kobiety są skłonne traktować pracę trochę jak swego rodzaju wydarzenie (takie jak piknik, koncert czy zbiórka pieniędzy), w trakcie którego wszyscy się spotykają, żeby sobie grzecznie pograć. Dążąc do sytuacji, w których wszyscy wygrywają, nieświadomie tworzymy sytuacje, w których niektórzy wygrywają, a inni przegrywają – i to my jesteśmy przegranymi. Fakt, że bierzesz udział w rozgrywkach biznesowych, nie oznacza, że chcesz przyczynić się do porażki innych osób, tylko że stajesz do współzawodnictwa. Znasz reguły i potrafisz posługiwać się nimi dla osiągnięcia korzyści.

Barbara to przykład kobiety, która nie rozumiała zasad gry. Przez wiele lat pracowała w banku jako dyrektor ds. marketingu. Osiągnęła taki punkt w karierze, w którym proponowano jej wysokie stanowiska w wielu firmach. Wybrała ofertę firmy z branży chemicznej, w której objęła stanowisko wiceprezesa. Kiedy skierowano ją do mnie na szkolenie, nie mogła zrozumieć, dlaczego tak słabo sobie radzi. Wszystko, co sprawdzało się, gdy pracowała w banku, okazało się bezużyteczne w nowej pracy. Jej uprzejmy, nieagresywny sposób zarządzania i kontaktowania się z otoczeniem był teraz traktowany jako oznaka słabości i braku zdecydowania. Nie rozumiejąc, że to nowa gra, Barbara grała według starych zasad – i po raz pierwszy w karierze stanęła w obliczu porażki.

Biznes to gra, a jej reguły są płynne, zmieniają się w zależności od firmy, a nawet w zależności od działu. Co sprawdza się w przypadku jednego szefa, może okazać się nieprzydatne w kontaktach z innym. Aby zwyciężyć w rozgrywkach biznesowych, nie możesz stracić piłki z oczu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisy

Zasoby porozumień prywatnych

Kierując się tą intuicją, sta[...]

Opuszczanie zebrań

Pozbądź się przekonania, że z[...]

Odmowa przyjęcia prestiżowych zadań

Dyrektor operacyjny małego od[...]

Oddawanie swoich pomysłów

Tę historię wszyscy znamy aż [...]

Notowanie, parzenie kawy i robienie kopii

W każdej minucie, każdego dni[...]

Zastosowana metodologia - dalszy opis

Powyższe podejście pozwala na[...]